Breaking News

İspanya eğitim vizesi ve erasmus hakkında


İspanya eğitim vizesi ve erasmus hakkında

Bu günkü yazımda sizlere İspanya'ya eğitim amaçlı gidecekler için vize başvurusu hakkında genel bilgiler vereceğim. İlk olarak şu kısa ve önemli hatırlatmaları yapmam gerekir. Erasmus vizesi 90 günü aşan konaklamalar için geçerli olmaktadır. Temel özelliği 90-180 gündür D vizesi olarak adlandırılır. Erasmus vizesine başvuru yapacaklar Konsolosluk veya büyük elçiliklerden gerekli işlemlerini başlatabilirler. 90 günden az sürecek staj programı, mesleki eğitim, dil kursu, AB programları araştırma amaçlı ve benzeri kısa süreli eğitim programlarında başvurularınızı merkezlerden yapabilirsiniz. Dikkat edilecek diğer nokta ise ikamet ettiğiniz il hangi konsolosluğun görev bölgesinde bulunduğudur. Örnek: Eskişehir de ikamet eden kişi Ankara İspanya Büyük elçiliğinin görev bölgesinde bulunduğu için başvuru işlemlerinin Ankara ispanya büyük elçiliğine bağlı bulunan başvuru merkezine müracaat etmelidir.




İspanya kısa süreli eğitim vizeleri


Katılacağınız eğitim programının özelliğine göre, sizden istenen evraklar değişir. temel özelliği sizi davet eden kurum veya özel şirketten eğitim amacınızı belirten ve katılımcı olduğunuzu gösteren kaşeli imzalı evraklar sunmanız gerekir. AB destekli veya araştırma programlarında davetiyenin özelliğine göre konsolosluk vize harcından muaf tutulabilmektedir. Dil kursu veya mesleki eğitime  katılacak kişilerin katılımcı belgesi talep edilir. Yapacağınız seyahat ve konaklama masraflarını anne veya baba tarafından karşılandığı durumlarda, iş ve gelir durumlarını gösteren belgeler bankada yerli bakiye bulunan kaşeli imzalı hesap dökümü talep edilir. Daha detaylı bilgiye buradan (Yazı hazır olduktan sonra link aktif olacaktır.)


İspanya Erasmus vizesi (D)

Öğrenci değişim programına katılacak öğrencilerden Üniversite yada Araştırma merkezleri tarafından gönderilen Davetiye istenmektedir. İspanya da göreceğiniz eğitime kabul edildiğinizi gösteren resmi belgeler kaşeli ve imzalı olmasına dikkat etmelisiniz. yapacağınız başvurular ikamet ettiğiniz il hagi konsolosluğun görev bölgesinde bulunmakta ise müracaatınızı o konsolosluğa yapmanız gerekir. Konaklama ve seyahat masraflarını karşılayan ebeveynler tarafından gelir evrakları talep edilmektedir. Konsolosluklar tarafından bizzat başvurmanız gerekir. Randevu almaya dikkat etmelisiniz. Daha detaylı bilgiye buradan (Yazı hazır olduktan sonra link aktif olacaktır.)


Söz sizde:Bu yazının gelişmesine katkıda bulunmak isterseniz yorum bölümden deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. (reklam ve spam içeriklerden korunmak için denetlenecektir.)


Bu yazı 13.06.2015 tarihinde yazılmıştır, güncelleme yapıldığında tarihi dipnot olarak belirtilir.

Fotoğraf: Mi Lena

DMCA.com Protection Status

2 yorum:

  1. Hocam siteniz hayırlı olsun wm aracı dan geldim sitenize hayırlı olsun demek için bir site için yorumların önemini bilen biriyim çok başarılı site tekrar hayırlı olsun siteniz benim Sitem
    http://tarihvekomplo.blogspot.com.tr bu arada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sitemi beğenmiş olmanıza sevindim ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. sizin sitenizde gayet güzel başarılarınızın devamını dilerim.

      Sil

Teşekkürler.